Logga in

Glömt ditt lösenord?

Stöd för en digital inköpsprocess

Upphandlingsmyndigheten har tagit fram ett nytt och förbättrat webbstöd för den digitala inköpsprocessen. Stödet består av nytt fördjupande material om e-handel och en uppdaterad beskrivning av e-upphandling. 
 

En digital inköpsprocess innebär att det finns en sammanhållen elektronisk hantering genom hela inköpsprocessen. Inköpsprocessen omfattar både elektronisk upphandling (e-upphandling) och elektronisk handel (e-handel). Att digitalisera inköpsprocessen kan bland annat leda till ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, positiv miljöpåverkan och högre kvalitet i inköpsprocessen.

För att göra det lättare för fler offentliga organisationer att införa e-handel har Upphandlingsmyndigheten tagit fram nytt stödmaterial. Stödmaterialet beskriver hur myndigheter kan implementera eller utveckla sin e-handel. På de nya webbsidorna kan du till exempel läsa om planering och hur du går tillväga för att sätta igång arbetet med e-handel i din organisation.  

Publicerad 20 apr 2018

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev inom konkurrensrätt och upphandlingsrätt:

Se vår integritetspolicy

Upptäck mer

Kurser

Tjänster

Nyheter

Enligt domstolen har en region åberopat den nya omständigheten på ett sätt som inte är tillåtet enligt bestämmelsen om preklusion i 20 kap. 5 c § LOU.

22 mar 2024

EU-domstolen har avgjort ett mål om möjligheten för en upphandlande myndighet att avstå från att regelbundet indexreglera avtalspriset i förhållande till kostnadsökningarna. Eva Lindahl Toftegaard analyserar domen. 

22 mar 2024

Anna Ulfsdotter och Elin Nilsson på Advokatfirman Ulfsdotter går i denna analys igenom reglerna om onormalt låga anbud och analyserar de senaste avgörandena på området.

28 feb 2024